Monday, August 17, 2009

Maafkan aku...kesekian kalinya...

Ya ALLAH... bantulah hambaMU untuk memahami segala maksudMU...
Mengertikanlah aku dengan petunjukMU...
Agar boleh aku mengikutinya...
Dan tetapkanlah hatiku di jalanMU...
Ya TUHAN...
Terima kasih wahai TUHAN...kekasih abadiku...
Yang tak pernah jemu dengan diriku...
Yang tak pernah jemu memberiku petunjukMU...
Yang tak pernah jemu memaafkan aku...
Yang tak pernah jemu mendengar janji-janjiku padaMU...
Yang tak pernah jemu menolongku...

Maafkan aku ya TUHAN...
Andai ada petunjukMU yang gagal aku ikuti...
Maafkan aku ya TUHAN...
Atas kesalahan yang sering kuulangi...
Maafkan aku ya TUHAN...
Andai ada janji-janjiku padaMU yang kusendiri mungkiri...
Maafkan aku ya TUHAN...
Andai ada nikmatMU yang lupa kusyukuri...
YA ALLAH....
Terimalah aku, sebagai hamba yang KAU redhai...

No comments: